Hylte kommun logotyp

Kontakta Hylte kommun

Fyra kvinnor som arbetar på Kontaktcenter står utanför kommunhuset i solen.

Kontakta kommunen så hjälper kommunvägledarna i kontaktcenter dig med information, funderingar, tar emot synpunkter eller felanmälningar. Behöver ditt ärende handläggas av person med särskild kompetens så vägleder de dig till rätt person eller verksamhet. Välkommen att kontakta oss på det sätt som passar dig bäst!

Öppettider kontaktcenter

Dag

Telefontid

Besöktid

Måndag-Torsdag

Kl. 08:00–16:30

Kl. 10:00–16:30

Fredag

Kl. 08:00–14:00

Kl. 10:00–14:00

Lunchstängt alla dagar mellan kl. 12:00-13:00.

Dag

Telefontid

Besöktid

Dag före julafton 23 december

08-14

10-14

Julafton 24 december

Stängt

Stängt

Juldagen 25 december

Stängt

Stängt

Annandag jul 26 december

Stängt

Stängt

Dag före nyårsafton 30 december

08-14

10-14

Nyårsafton 31 december

Stängt

Stängt

Nyårsdagen 2025 1 januari

Stängt

Stängt

Lunchstängt kl. 12:00-13:00.

Kontakta oss via sociala medier

Följ oss gärna på våra sociala medier. Vi har bevakning av våra sociala medier under och efter kontaktcenters öppettider. Har du frågor du vill ställa kan du skicka meddelande via Facebooks messenger. Du kan även nå oss via LinkedIn.

Akut hjälp och socialjour

  • SOS Alarm - 112. När du eller någon annan är i en nödsituation och behöver omedelbar hjälp.
  • Sjukvårdsupplysningen - 1177. För råd om vård.
  • Giftinformationen - 010-456 67 00. För mindre brådskande fall och rådgivning vid förgiftningar.
  • Polis - 114 14. För ärenden där det inte är fara för liv, egendom eller miljö.
  • Självmordslinjen - 901 01. För dig som mår psykiskt dåligt och har tankar på självmord.
  • Socialjouren i Halland - 112. Kvällar och helger. Akuta barnärenden, missbruksärenden och relationsvåld. 
  • Socialtjänsten vuxna - 0345-180 00. För råd och stöd. (Akuta lägen under kvällar och helger - ring 112.)
  • Socialtjänsten barn - 0345-182 40. För råd och stöd. (Akuta lägen under kvällar och helger - ring 112.)
  • 113 13. Vid större olyckor och kriser som stormar, epidemier, större trafikolyckor med mera.

Fler nummer och mer information hittar du här.

Felanmälan

Hittar du fel eller brister på offentliga platser? Vi vill ta del av dessa så att vi kan göra vårt bästa för att åtgärda felen. Du kan anmäla fel och brister via nedan e-tjänst.

Journummer

Kontakt under ordinarie kontorstid är Hylte kommuns kontaktcenter, 0345-180 00.

Lämna förslag och synpunkter

Har du förslag till förbättringar inom Hylte kommun? Saknar du som invånare något? Vill du framföra kritik eller har du synpunkter på kommunens verksamheter? Har du frågor du vill ställa eller vill du berömma någon?

Du kan lämna synpunkter via nedan e-tjänst.

Stöd i telefonsamtal

Om du är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net.

Faktura och autogiro

Betala faktura

Betalning till Hylte kommun sker via e-faktura eller autogiro. Anmälan till e-faktura sker i din internetbank. Vill du ansöka om autogiro kan du göra det på nedan e-tjänst.

Leverera faktura till kommunen

Är du leverantör och intresserad av att skicka elektroniska fakturor till kommunen, kontakta Inexchange, telefon: 0500-44 63 60 eller via e-post: info@inexchange.se

Vigsel

Vill ni gifta er kan ni vända er till Hylte kommun. Vigseln sker i kommunhuset eller i annan lokal som brudparet själva bokar. Borgerlig vigsel förrättas av vigselförrättare som är utsedda av länsstyrelsen. Vigselförrättare i Hylte kommun är Per Borg, Micael Arnström, Ronny Löfquist, Anna Roos, Sylvia Sjöö, Emma Gröndahl och Stina Isaksson.

Att tänka på innan du bokar vigsel

För bokning av vigsel, kontakta Hylte kommuns kontaktcenter, 0345-180 00.

Hylteappen

I Hylteappen kan du hålla dig uppdaterad om vad som sker i kommunen. Du kan få information om aktuella driftstörningar, samt få ta del av nyheter och evenemang runt om i Hyltebygden.

Vanliga frågor och svar

Vi har samlat vanliga frågor och svar inom alla våra områden på ett och samma ställe. Klicka in på knapplänken nedan och gå in på den kategori frågan handlar om för att leta upp ett svar på en fråga du har.

Hantering av personuppgifter

När du skickar e-post, använder en e-tjänst eller lämnar en synpunkt via vår webb, lagras dina personuppgifter. Detta för att Hylte kommun ska kunna handlägga ditt ärende eller nå dig när vi svarar på din fråga/synpunkt.

Press- och informationsmaterial

Är du journalist och vill komma i kontakt med kommunen?

Kontakt

Besöksadress

Storgatan 8

314 80 Hyltebruk

Lämna synpunkter på sidan här

Senast uppdaterad

Innehåll på sidan