Hylte kommun logotyp

Innehåll på sidan

Lättläst: Kontakta kommunen

Du kan kontakta Hylte kommun på flera olika sätt.

Telefon

Du kan ringa kommunen
på telefonnummer 0345-180 00.
Då kommer du till växeln.
Personalen i växeln hjälper dig
så att du får prata med rätt person.

Öppettider för samtal

Kommunens reception är öppen
måndag, tisdag, onsdag och torsdag
mellan klockan 8 på morgonen
till klockan halv 5 på eftermiddagen.

På fredagar är det öppet
mellan klockan 8 på morgonen
till klockan 2 på eftermiddagen.

Det är stängt mitt på dagen
mellan klockan 12 och 1.

Andra öppettider kan förekomma.
Se avvikande öppettider här.

E-post

Du kan skicka e-post till kommunen
på adressen: kommunen@hylte.se.

Besök

Du kan besöka kommunen
på adressen Storgatan 8, 314 80 Hyltebruk.

Öppettider för besök

Kommunens reception är öppen
måndag, tisdag, onsdag och torsdag
mellan klockan 10 på morgonen
till klockan halv 5 på eftermiddagen.

På fredagar är det öppet
mellan klockan 10 på morgonen
till klockan 2 på eftermiddagen.

Det är stängt mitt på dagen
mellan klockan 12 och 1.

Andra öppettider kan förekomma.
Se avvikande öppettider här.

Berätta vad du tycker

Har du synpunkter, idéer, beröm eller förslag?
Kontakta oss på kommunen.
Du kan ringa, besöka eller skriva till oss.
Du kan också använda nedan länk:
Lämna synpunkter här Länk till annan webbplats.

Anmäl fel

Hittar du fel eller brister på gator
eller andra öppna ytor för invånare?
Då kan du anmäla detta till kommunen
på nedan länk:
Gör din felanmälan här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Akuta fel

Vid akuta händelser, ring kommunen
på telefonnummer 0345-180 00.

Efter kontorstid
måndag till torsdag mellan klockan 8 till halv 5
fredag mellan klockan 8 till 2

Akuta händelser: kommunalt vatten och avlopp
ring på telefonnummer: 073-371 83 41.

Akuta händelser: enskilda avlopp
ring på telefonnummer: 0371-500 97.

Akuta händelser: fastigheter som tillhör Hyltebostäder
ring på telefonnummer: 0731-47 25 64.

Hjälp med att kontakta kommunen

Mer information

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Senast uppdaterad

Innehåll på sidan