Lättläst: Sopor och återvinning
Alla som bor i kommunen ska sortera ut
och separera matrester från förpackningar.
Sopor från ditt hem
Brännbara sopor som uppstår i ditt hem
(som inte är förpackningar eller matrester)
slängs i en grön soptunna.
Matrester som uppstår i ditt hem
slängs i en brun soptunna.
Soptunnorna töms varannan vecka.
Återvinningsstationer
Förpackningar ska sköljas ur
och rensas från matrester.
Därefter slängs dem på någon
av nedan återvinningsstationer.
- Drängsered
Adress: Tornåsvägen - Hyltebruk
Adress: Södra industrigatan,
Adress: Bäckgatan
Adress: Borabo, 314 91 Hyltebruk - Kinnared
Adress: Fasanvägen
Adress: Åmotvägen - Landeryd
Adress: Centrumvägen - Långaryd
Adress: Odlingsvägen - Rydöbruk
Adress: Nissadalsvägen - Torup
Adress: Kvarnvägen - Unnaryd
Adress: Snickargatan
Återvinningscentral
Kommunens återvinningscentral heter Borabo.
Där slänger du till exempelvis:
- Brännbara sopor
- Elavfall
- Batterier
- Trasiga möbler
- Avfall från trädgården
Adress till återvinningscentralen:
Borabo, 314 91 Hyltebruk
Mer information
Senast uppdaterad