Hylte kommun logotyp

Gruppträning

Gruppträning på Örnahallens hälsocenter

Våra olika pass

Aqua

Under 30-45 minuter tränar vi styrka, kondition, koordination, bålstyrka och rörlighet på både grunt och djupt vatten. Vattenträning är en skonsam träningsform för hela kroppen som passar alla åldrar. Det kan även passa dig som håller på att rehabilitera från en skada.

Pump

Ett pass för dig som vill utmana din uthållighet och styrka. Instruktören guidar gruppen igenom en rad olika övningar med skivstång och vikter. Pump går ut på att genom repetition träna de stora musklerna. Vikterna anpassas efter dina personsonliga förutsättningar.

Spinning

På motionscyklar susar vi fram i takt med musik. Spinning är en effektiv träningsform som låter hela kroppen jobba och inte minst är det ett ordentligt pass för konditionen. Mage och ben får jobba hårt men framför allt har spinning blivit populärt för att det är riktigt roligt!

Puls & styrka

Ett högintensivt pass på 30 minuter. Vi kör övningarna i korta, intensiva intervaller. Passet består av övningar varvade med styrka och kondition. Du kör på efter egen förmåga och förutsättningar. Puls & styrka är det perfekta passet för dig som vill ha snabb och effektiv träning där du verkligen får upp flåset.

Yoga

Yoga är ett allsidigt pass där hela kroppen involveras för att träna styrka, balans och koordination i olika övningar med fokus på andetaget och mindfullness. Genom rörelse och olika positioner förbättrar du din flexibilitet, styrka och ditt inre lugn. Både nya och erfarna kunder är välkomna. Passet är 45 minuter.

Cirkelträning för seniorer

Vi tränar kondition, styrka, balans och koordination genom olika övningar i gymmet. Under passet arbetar vi vid stationer och du bestämmer själv med vilken intensitet du vill utföra övningarna. Cirkelträning för seniorer passar både nya och erfarna deltagare.

Seniorpass 65+

Seniorpass är styrke- och konditionsträning med rådgivande ledare för dig som vill stärka upp din kropp. Träningen sker i grupp tillsammans med andra seniorer och utförs i gymmet. Passet inleds med en gemensam uppvärmning som sedan följs av individuell styrketräning på träningsmaskinerna. Ledare går runt bland deltagarna och ger råd, förbättringstips och uppmuntrande pepp. Passet är 45 minuter.

Är du 70 år eller äldre och folkbokförd i Hylte kommun kan du träna gratis på Örnahallens Hälsocenter. Läs mer här.

Bokning av träningspass och schema

Du bokar pass via webben eller per telefon under receptionens öppettider. För att kunna boka via webben behöver du ha ett aktivt träningskort (årskort, halvårskort, 11-kort eller månadskort). Har du inget aktivt träningskort kan du köpa det i receptionen på Örnahallens Hälsocenter.

Receptionens öppettider

Prislista träningskort

  • Avboka ditt pass i god tid om du får förhinder, så att någon annan kan få din plats.
  • Det behöver vara minst fem personer anmälda till ett pass, annars ställs det in. Inställda pass meddelas i så god tid som möjligt.
  • Åldersgräns 12 år, från det år du fyller 12 år.

Är passet fullbokat?

Om du har ett träningskort kan du ställa dig i kö till fullbokade pass. Om det blir en plats ledig meddelas du via e-post. Köfunktionen är endast tillgänglig för dig med träningskort.

Fråga i receptionen om du vill köpa ett träningskort.

Avbokning av träningspass

Om du får förhinder är det viktigt att du avbokar i så god tid möjligt för att någon annan ska få möjligheten att få din plats. Du avbokar via webben eller genom att ringa receptionen. Ett pass ska avbokas senast en timme innan passets start.

Schemaändringar

Vi reserverar oss för att det kan ske ändringar i gruppträningsschemat under terminens gång.

För dig med träningskort. Har du inget träningskort? Kontakta receptionen.

Observera att du behöver ha ett aktivt träningskort för att kunna boka gruppträning via webben (årskort, halvårskort, 11-kort eller månadskort).

Nästa gång du vill boka ett pass loggar du in med din e-post och det lösenord du valde.

När du kommer till passet på Örnahallens Hälsocenter ska du registrera ditt träningskort i vändkorset. Missar du att registrera ditt kort kommer du att få en varning och efter tre missar spärras kortet.

Har ditt kort spärrats? Ta kontakt med receptionen.

Betalning och anmälan

Var på plats i god tid för träningen, gärna ombytt och klar fem minuter innan. Är du inte på plats till passets start kan din plats släppas till de som står på kö till drop in.

Betalning för passet görs i receptionen (tänk på att vissa pass ligger utanför receptionens öppettider). Vi tar både kort och kontanter.

Gruppträningstider höst 2023

Måndag

Tid

Instruktör

Spinning 45 min

17.00

Shandra




Tisdag

 

 

Senior cirkel 45 min

09.30

Marie

Spinning 30 min (ojämn vecka)

Puls & styrka (jämn vecka)

12.00

Marie

Pump 45 min (jämn vecka)

18.15

Helena




Onsdag



Aqua 30 min

18.00


Pump 45 min (ojämn vecka)

18.15





Torsdag



Spinning 30 min

06.30

Inga-Lena

Senior cirkel 45 min

12.45

Ole

Yoga (ojämn vecka)

16.45

Marie

Spinning 45 min

17.00

Shandra

Aufguss

17.30 herr

17.45 dam


Puls & Styrka (jämn vecka)

18.15

Marie




Fredag



Spinning 30 min

12.00

Helena




Lördag



Aqua 45 min - rullande schema

08.00


Lämna synpunkter på sidan här

Senast uppdaterad

Innehåll på sidan