Hylte kommun logotyp

Innehåll på sidan

Lättläst: Äldre

Hjälp hemma

Du ska kunna bo kvar hemma så länge du vill
även om du inte kan göra allt själv.
Då kan du få hjälp av hemtjänsten.

Du kan exempelvis få hjälp med:
personlig omvårdnad, mat och tvätt.

Trygghetslarm

Ett trygghetslarm sitter runt handleden
och är kopplat till en larmcentral.

Med larmet kan du tillkalla hjälp
under alla tider på dygnet.

Ändra i din bostad

Har du en nedsättning av fysisk förmåga
som medför att du behöver ändra i din bostad
kan du ansöka om bidrag för detta.

Särskilt boende

Om du inte klarar av att bo hemma
kan du bo på ett särskilt boende.

Där finns det personal
som kan hjälpa dig dygnet runt.

Ansök om stöd

För att ansöka om stöd,
ring kommunens kontaktcenter
på telefonnummer 0345-180 00.

Mer information

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Senast uppdaterad

Innehåll på sidan