1. 2026-07-03

    Varning för bluffsamtal om spolningsarbete
Hylte kommun logotyp

Innehåll på sidan

Lättläst: Socialtjänst

Socialtjänsten i Hylte Kommun erbjuder stöd.
Under kvällar, nätter och helger kan du ringa
Socialjouren på telefonnnummer 112.

Du som är ung eller vuxen

Du kan vända dig till Socialtjänsten Vuxen
om du behöver hjälp eller stöd. Du når dem
på telefonnummer 0345-180 00.

Socialtjänsten kan också hjälpa personer
som har problem med exempelvis alkohol
eller att deras pengar inte räcker till.

Om ett barn far illa

Socialtjänsten i Hylte kommun kan hjälpa
barn och ungdomar som har det svårt.
Socialtjänsten Barn och unga kan du nå
på telefonnummer 0345-182 40.

Tystnadsplikt

Socialtjänsten har tystnadsplikt.
Tysnadsplikt betyder att de inte får berätta
för någon annan om det du berättar för dem.

Det kostar ingenting att prata med Socialtjänsten.

Akut fara

Ring Polisen på telefonnummer 112
om du befinner dig i akut fara.

Telefonnummer till krisjourer finns här.

Mer information

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Senast uppdaterad

Innehåll på sidan