Innehåll på sidan
Lättläst: Ny i Sverige
Välkommen till Hylte kommun.
När du är ny i Sverige kan du
behöva hjälp med olika saker.
Vi på kommunen kan hjälpa dig med:
- boende
- försörjningsstöd, men bara om du saknar
tillräckligt med inkomster för att klara din vardag - skola och barnomsorg
- undervisning i det svenska språket
- insatser till sociala träffar och umgängen
- hur du söker arbete
Lär dig svenska (SFI)
SFI betyder Svenska för invandrare.
Om du inte kommer från Sverige
får du lära sig svenska på SFI.
För att få lära dig svenska på SFI
måste du ha ett svenskt personnummer.
Du måste också vara folkbokförd i Hylte kommun.
Vi samarbetar med
Vi samarbetar med Arbetsförmedlingen, Länsstyrelsen,
Migrationsverket och andra myndigheter.
Har du några fårgor?
Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunen
på telefonnummer 0345-180 00.
Mer information
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Senast uppdaterad