Nu börjar Hylte kommun med digitala fakturor
Från och med månadsskiftet juli/augusti kommer Hylte kommun att skicka ut fakturorna digitalt till dig som använder den digitala brevlådan Kivra.
Har du Kivra? Då kommer du från och med augusti få din faktura skickad dit istället för till din fysiska brevlåda. Om du har e-faktura påverkas du inte av den här ändringen.
Varför ska vi skicka post till din digitala brevlåda?
Många har en digital brevlåda och vill hellre få sin post och sina fakturor dit än med fysisk post i den vanliga brevlådan. Från och med fakturakörningen i månadsskiftet juli-august kommer vi att skicka ut fakturor digitalt till de som använder Kivra. Digital post är snabbare och också säkrare, eftersom mottagaren identifierar sig med e-legitimation för att kunna öppna brevlådan.
Det är också bättre för miljön när vi använder mindre med papper och bränsle för transport av posten. Digitala utskick är dessutom billigare, vilket innebär att vi kan använda dina skattepengar mer effektivt.
Hur får du posten till din digitala brevlåda?
Om du idag får fakturor från oss med traditionell post och du har den digitala brevlådan Kivra, kommer breven automatiskt att skickas digitalt i stället. Du behöver alltså inte göra något för att din post ska skickas dit. Om du inte vill ha post från Hylte kommun till din digitala brevlåda kan du ställa in det i Kivras inställningar. Behöver du hjälp med hur du gör inställningen kontaktar du Kivra.
Du som betalar fakturor med autogiro eller e-faktura påverkas inte. Dina betalningar kommer fungera som vanligt.
Du som idag får din faktura med traditionell papperspost och inte har Kivra, kommer fortsatt få pappersfakturor.
Vill du veta mer om Kivra?
Läs mer här https://kivra.se/sv/privat/sa-funkar-det Länk till annan webbplats.
Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.