Här finner ni information för er som får fakturor från Hylte kommun eller på annat sätt ska göra inbetalningar till kommunen.
Frågor gällande fakturan hänvisas till den referens som finns angiven på fakturan.
Frågor om betalning hänvisas till kontaktcenter.
Frågor gällande påminnelser och krav hänvisas till inkassobolaget Visma telefon: 0771-23 24 00.
För dig som har internetbank finns möjlighet att betala dina fakturor elektroniskt. Istället för att få en pappersfaktura får du fakturan presenterad i din internetbank och kan godkänna den för betalning. Smidigt för dig och spar på miljön.
Anmälan till e-faktura sker i din internetbank. Instruktion på tillvägagångsätt finns på respektive internetbank.
Om du fått en faktura och inte betalar den i tid skickas en påminnelse ut via inkassoföretag. Det sker cirka 9 dagar efter fakturans förfallodag. Om du efter den utökade tidsfristen ändå inte betalat fakturan fortsätter inkassoföretaget hanteringen av krav- och inkassoverksamheten.
Avbetalningsplan
Möjlighet till avbetalningsplan finns om du kontaktar ekonomienheten inom 8 dagar från det att du fått fakturan. Utgångspunkt för överenskommelse är uppdelning av beloppet på högst tre månader samt endast en avbetalningsplan åt gången. Avgift på 170 kr för upprättande av avbetalningsplan tillkommer samt amorteringsavi à 50 kr och ränta.
Anstånd
Om det finns särskilda skäl kan du beviljas anstånd med betalning. Kontakta kontaktcenter för ytterligare information. Även här ska kontakt ske inom 8 dagar från det att du fått fakturan.
Det går att betala till kommunen även om du befinner dig utomlands, men då måste du ange vårt IBAN-nummer (international Bank Account number) och BIC-kod (Bank Identifier Code) även kallad Swift-kod.
IBAN-nummer och BIC-kod
Nummer Information
IBAN: SE13 8000 0834 6906 4725 9084 För betalning av fakturor
IBAN: SE35 8000 0834 6906 4725 9076 För övriga betalningar
SWIFT/BIC: SWEDSESS