Alla bebodda fastigheter i kommunen måste ha ett abonnemang för hämtning av hushållsavfall. Detta gäller även fastigheter med fritidsboende. Om du övertar en fastighet överförs det befintliga abonnemanget till dig genom den flyttanmälan som den tidigare ägaren till fastigheten lämnar till oss. Vid nybyggnation kontaktar du Hylte kommun för att anmäla att du vill ha ett abonnemang.
Har du frågor om ditt abonnemang eller din faktura kontaktar du vatten- och renhållningsenheten på samhällsbyggnadskontoret på Hylte kommun.
Hylte kommun arbetar tillsammans med Sandahls Entreprenad för hämning av hushållsavfall. Kostnaden för abonnemanget faktureras av Hylte kommun. Har du frågor om utebliven hämtning eller önskar extra hämtning av dina hushållssopor kontaktar du Sandahls.
Kundservice Sandahls Entreprenad |
---|
Telefon: 0770-333 350 |
E-post: sopor@sandahlsbolagen.se |
Tänk på att ett överfyllt eller för tungt sopkärl kan ge en extra kostnad för tömningen. Om du behöver byta storlek på sopkärl anmäls detta till Sandahls och kostar 206 kr inkl. moms. Fastighetsägaren själv ansvarar för att sopkärlet är rengjort vid bytet. Om ditt sopkärl gått sönder ska du kontakta Sandahls.
Du kan hämta papperspåsar för sortering av matavfall på Borabo återviningscentral Länk till annan webbplats. eller i kommunhusets kontaktcenter
Länk till annan webbplats.. Du kan även beställa påsar via Sandahls kundservice
Länk till annan webbplats.. Vid beställning lämnas påsarna vid nästa tömning av kärlen. Matavfallspåsarna är gratis.