Hoppa till innehåll Hoppa till meny

Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Publicerad 2015-11-04

Ny e-tjänst gör det enklare för vårdnadshavare

I december 2015 inför Hylte kommun e-tjänster inom barnomsorgen. Det innebär att du som är vårdnadshavare kommer att kunna ansöka om barnomsorg, ändra schema, inkomstuppgifter och kontaktuppgifter via webben.

Brev till dig som berörs

Med e-tjänster sköter du dina ärenden den tid på dygnet det passar dig. Inloggningssättet kommer att vara Mobilt BankID. Förbered dig gärna genom att skaffa Mobilt BankID hos din bank om du inte redan har det. Mer detaljerad information skickas ut via post i början av december månad till samtliga hushåll med barn i förskola, fritidshem eller annan pedagogisk omsorg i Hylte kommun.

Delad faktura

I samband med denna utökade service införs även delad faktura. Det innebär att du som vårdnadshavare får faktura rörande barnomsorgen oavsett om du bor på samma folkbokföringsadress som ditt barn eller inte. Fakturan baseras på båda hushållens inkomster och fördelas procentuellt utifrån dessa.

Sidan uppdaterades: 2016-01-18

Kontaktinformation