Hoppa till innehåll Hoppa till meny

Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Publicerad 2017-01-26

Nya färska nyckeltal för att jämföra kommunens service och resultat

Nu har webbtjänsten för att jämföra service och resultat i kommunens verksamheter nyligen uppdaterats med flera färska nyckeltal från året 2016. Till exempel kan fliken Kommunens Kvalitet i Korthet visa nya siffror för bland annat hur långa väntetider vissa verksamheter har eller vad saker och ting kostar. Nyckeltalen jämförs både med Hyltes föregående års resultat, med medelvärdet i Sverige och med andra närliggande kommuner.

– Det är glädjande att återigen se att omsorgstagarna på våra äldreboende är väldigt nöjda med sin tillvaro på boendena. Vi ser också att eleverna i årskurs 5 och årskurs 8 har en bättre syn på skolan och undervisningen jämfört med tidigare, säger Oscar Åström, organisationsutvecklare i Hylte kommun.

Webbtjänsten lanserades i september 2016 och innebär att invånare, besökare och andra intresserade på egen hand kan jämföra Hylte kommuns service och resultat med andra kommuner. Förutom området Kommunens Kvalitet i Korthet är verksamhetsområdena grundskola, äldreboende och hemtjänst representerade i tjänsten. Detta är ett hjälpmedel för att på ett enkelt och visuellt sätt få koll på vilken service man som invånare får för sina skattepengar.

Gå in och jämför servcie och resultat i Hylte kommunlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan uppdaterades: 2017-02-08

Kontaktinformation