Hoppa till innehåll Hoppa till meny

Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Publicerad 2013-10-22

Hylte kommun lanserar ny portal för e-tjänster och blanketter

Mamma och barn vid laptop

Nu kan du som medborgare, företagare eller föreningsrepresentant sköta dina ärenden hos kommunen via portalen självservice. De första e-tjänsterna gäller föreningsbidrag men självserviceportalen kommer kontinuerligt att utökas med nya e-tjänster.

Syftet med självserviceportalen är att erbjuda medborgare, företagare och föreningar bättre service och öka tillgängligheten. Målsättningen är att du som vill ska kunna sköta den största delen av dina ärenden med Hylte kommun via webben. Via e-tjänsterna kan du följa status på ditt ärende och få en större insyn i hur dina ärenden hanteras i kommunen.

Föreningsbidrag först ut

Niclas Hagel, projektledare för kommunens självserviceportal, berättar att antal e-tjänster kommer att utökas efter hand.
- De första e-tjänsterna som erbjuds är ansökan om lokalt aktivitetsstöd (LOK) och ledarutbildningsbidrag. Självserviceportalen kommer även att innehålla nya e-tjänster för att lämna synpunkter på kommunens verksamhet och felanmälan.

E-legitimation

En del av tjänsterna kräver att användaren av e-tjänsten loggar in och skriver under med e-legitimation.
- Du kan använda e-legitimationer från BankID, Nordea och Telia. Har du mobilt BankID kan du logga in via din mobiltelefon eller surfplatta.

Viktig respons

Niclas Hagel hoppas att kommuninvånarna ger respons om den nya självserviceportalen.
- Portalen ska ju förenkla för användaren så det är viktigt för oss att veta att vi fått med alla funktioner och att de fungerar på ett korrekt sätt. Alla synpunkter och förslag är välkomna. Vi kommer att använda dem i vårt fortsatta arbete med självserviceportalen. 

Om du har synpunkter, frågor eller förslag på nya e-tjänster är du välkommen att höra av dig till kommunen@hylte.se.

Sidan uppdaterades: 2014-06-18

Kontaktinformation