Hoppa till innehåll Hoppa till meny

Passbeskrivningar

Här på Örnahallens Hälsocenter erbjuder vi ett varierat utbud av gruppträningspass. Oavsett om du är gammal eller ung, nybörjare eller van motionär så är vårt mål att du ska kunna hitta en träningsform som passar just dig! Fördelen med att träna tillsammans är att vi kan stötta varandra, det blir hälften så jobbigt och dubbelt så roligt! Dessutom jämför vi oss inte med någon annan än oss själva och på så vis kan deltagare på olika nivå träna på samma pass. Från och med året du fyller 12 kan du boka dig på samtliga av våra gruppträningspass.

Afro (Ej aktuellt)

Upplev sann rörelseglädje tillsammans med andra i denna rytmiska träningsform. Vi utför stora, enkla rörelser till afrikansk musik som förbättrar vår kondition, koordination och taktkänsla samtidigt som vi har hur kul som helst! För tillfället finns ej detta i passutbudet.

Aqua

Utrustade med redskap eller med vattnet som motstånd ser vi till att hela kroppen får jobba i detta vattenpass där vi tränar bål och samtidigt jobbar på flåset. Det är bra att vara simkunnig och samtidigt inte vara rädd för att få vatten över huvudet.

Box (Ej aktuellt)

Ett kraftfullt och intensivt pass där vi kämpar till sista svettdroppen! Samtidigt tränar vi teknik, koordination och kroppsuppfattning på ett naturligt sätt genom olika slag- och sparkkombinationer. Vi jobbar mestadels två och två och har du ingen partner med dig paras du ihop med en under passet. För tillfället finns ej detta i passutbudet.

Cirkeln

Allsidigt pass för dig som vill träna både puls och styrka i olika övningar med och utan redskap. Instruktören leder dig säkert genom de olika momenten och hjälper dig att få ut det där lilla extra av träningen. Eftersom vi jobbar stationsvis kan du därför själv bestämma intenstiteten i din träning. Ett härligt pass helt enkelt!

Core

Med fokus på mage och rygg tränar vi styrka, stabilitet och balans. Hållningen förbättras och smidigheten ökar samtidigt som vi förebygger ryggproblem och andra skador. Kroppen fungerar som redskap i denna enkla men effektiva träningsform.

Dansmix (Ej aktuellt)

Här får du ett roligt och intensivt pass med blandade influenser från olika typer av danser. Passet är riktat för alla åldersgrupper oavsett dansbakgrund. För tillfället finns ej detta i passutbudet.

​Dansstyrka (Ej aktuellt)

Ett styrkeinspirerat pass med övningar som från början är anpassade för att stärka upp en dansares kropp. Under passet används endast den egna kroppsvikten som belastning. 30 roliga minuter för alla som vill bli starkare och hitta muskler de inte trodde de hade. För tillfället finns ej detta i passutbudet.

Latino (Ej aktuellt)

Ett pass för den dansglada! Här rör vi kroppen i takt till de gungande latinamerikanske rytmerna. Alla kan delta oavsett dansvana, det viktigaste är att man har roligt och vågar släppa loss! Dansglädje, rörlighet och taktkänsla kombineras på ett lustfyllt sätt. För tillfället finns ej detta i passutbudet.

​Yoga

Här fokuserar vi på inre och yttre balans. Andningsövningar kombineras med fysiska övningar som förbättrar rörlighet, styrka, balans och kroppskontroll. Är du stel blir du smidigare, är du överrörlig blir du mer stabil. Flexibel nivå som passar både den som är nybörjare och mer van yogautövare.

MRL

Ett pass med fokus på mage och rumpa tillsammans med styrkeövningar för hela kroppen. Vi stärker och bygger upp respektive kroppsdel genom enkla och effektiva övningar, huvudsakligen med kroppen som redskap. Instruktören guidar dig igenom momenten på ett säkert och uppmuntrade sätt i takt till musiken..

Puls & styrka 30/60 min

Varva konditionskrävande övningar med styrkeövningar och kör efter egen förmåga i detta intervallupplägg med högt tempo.

Pump

Låt hela kroppen vara med i denna variationsrika skivstångsträning. Vikterna på stången varieras efter våra personliga förutsätttningar. Instruktören guidar dig på ett säkert genom passets olika övningar.

Spinning

I takt med musiken susar vi fram genom inre landskap på våra motionscyklar. Bergigt, plant eller skiftande terräng; det avgör instruktören. Vår kondition förbättras samtidigt som vi framförallt stärker upp mage och ben. Det är också skonsamt för våra knän och dessutom riktigt roligt!

Sidan uppdaterades: 2017-09-14

Kontaktinformation