Hoppa till innehåll Hoppa till meny
Kvinna som lyfter skivstång

Träningsdag i Hyltebruk

Den 11 november bjuder Boost Hylte in till en dag fullspäckad med träning. Du som deltagare kommer få chansen att se och testa alla möjliga typer av träning som erbjuds i Hylte. Vi bjuder på proteinbars och frukt, men ta gärna med något att äta och dricka om du tänkt vara med på flera av dagens pass.

Det kommer att vara olika typer av pass och aktiviteter i gymmet samt i salen bredvid. Ingen anmälan krävs och alla, oavsett ålder, är välkomna. På en del av passen finns det ett begränsat antal platser, läs beskrivning för respektive pass för mer information. På dessa pass gäller först till kvarn.

Har du en egen yogamatta (eller liknande) och tänkt gå på yoga, soma moves eller power-cirkeln? Ta gärna med den! Det finns några att låna.

Datum: lördag 11 november
Plats: Hantverksgatan 2B (STK Goliath)
Tid: 9.00-15.00

PROGRAM

Workshop styrkelyft
9.00-10.30, Gymmet
Jenny Adolfsson håller workshop i knäböj, bänkpress och marklyft. Kom och vässa din teknik och kunskap, med en av Sveriges främsta styrkelyftare. Begränsat antal platser, så det är först till kvar som gäller. Det finns också möjlighet att endast titta och lyssna på workshopen.

Crossfitinspirerat pass
10.45-11.45 och 14.00-15.00, Gymmet
Crossfitinspirerat pass innebär i stora drag allt från att sitta ner, stå upp, lyfta, kasta, klättra, hoppa, knuffa och springa. Träningen är otroligt varierad och passen kan se väldigt annorlunda ut. Med det eftersträvar man efter att bli så allsidigt tränad som möjligt i var och en av de fysiska färdigheterna: kondition-rörlighet-uthållighet-styrka-snabbhet-explosivitet-smidighet-balans-koordination. Träningen sker med skivstång, kettlebells, hantlar, repklättring, hopprep, kroppsvikt, medicinbollar och andra enkla redskap. Alla kan träna crossfit, man utgår efter sin egna förmåga och alla övningar kan anpassas för passa den individuella individen.

Workshop tyngdlyftning
12.15-13-45, Gymmet
Jenny Adolfsson håller workshop i ryck och stöt. Kom och vässa din teknik och kunskap, med en av Sveriges främsta styrkelyftare. Begränsat antal platser, så det är först till kvar som gäller. Det finns också möjlighet att endast titta och lyssna på workshopen.

Morgonyoga
9.00-10.00, Salen
Vakna upp och komma igång med din dag med hjälp av yoga. Vi börjar med solhälsningar - ett klassiskt förlopp av yogaställningar som löser upp spänningar överallt i kroppen, påverkar organen, stärker muskler och senor samt avlägsnar överflödigt fett. Efter uppvärmning övar vi styrka och balans. Vi slutar med yogaställningar som har en lugnande verkan och en enkel andningsteknik för att få en djup effekt av yogapasset.

Power-cirkel
10.15-11.00, Salen
Stationsbaserat effektivt intervallpass som utmanar din styrka, kondition och explosivitet. Funktionella övningar som tränar igenom hela kroppen.

Soma Moves
11.10-11.45 Salen
Soma Move är en träningsform som kombinerar styrka, kondition, balans, rörlighet. Kroppen utmanas i olika positioner för att hållas stark, smidig och skadefri. Passet består av rörelser i ett konstant flöde utan att hålla ett visst tempo eller takt. Rörelserna anpassas efter egen förmåga. Vi rör oss barfota med kroppen som motstånd och mattan som redskap.

Kickboxning
12.15-13.15, Salen
Passet startar med att presentation av ledarna samt den nystartade föreningen. Därefter blir det uppvärmning och stretch, för att på bästa sätt förbereda kroppen för passet. Passet följs av teknik i hur du ska stå, slå, och sparka. Teknikövningarna kommer att genomföras utan någon som helst kroppskontakt. Som avslutning genomförs konditionsträning, vilket är otroligt viktigt i kickboxning.

Klassisk yoga
13.30-15.00, Salen
Ett pass i klassisk yoga som innehåller fysiska övningar, andningstekniker, djupavslappning och meditation. Steg för steg går det från de grövsta spänningarna till de finare. Vi börjar med övningar som befriar leder och muskler från spänningar, stelhet och giftämnen. Mycket fokus på ryggen, baksida lår och vader. I dessa områden sitter oftast mycket spänningar, även för dig som tränar mycket, men glömmer bort att stretcha. Vi kommer även att arbeta med balans och kärnstyrka. Vidare, andningsövningar, genom vilka man kan man uppleva ett tillstånd av stillhet. Vi slutar med djupavslappning Yoga Nidra. Andningen, musklerna, blodomloppet, hjärnan, ögonen – hela den fysiska kroppen vidrörs. Dess syfte är att uppnå både fysisk, mental och emotionell jämvikt.

Sidan uppdaterades: 2017-11-01

Kontaktinformation