Mat i förskola och grundskola

Eleverna erbjuds varje dag en lunchmåltid bestående av en varmrätt, varierad salladsbuffé, olika sorters knäckebröd, samt mjölk eller vatten. Barn och ungdomar ges inflytande och får tillsammans med kökspersonal komma med önskemål över vad de vill ha och äta.

Matsedel

Förbud mot nötter

På grund av allergier är det förbud mot nötter i skolköken i kommunen. Det innebär att det är förbjudet att servera eller ta med sig nötter, mandel eller jordnötter i alla förskolor/skolor dygnet runt.

Specialkost

Elever med behov av specialkost kan beställa det. Intyg fås av skolan och lämnas till måltidsverksamheten tillsammans med ett läkarintyg, inför varje nytt skolår.

Meddela respektive skolkök om ditt barn som har specialkost, är sjuk eller ledig någon dag.